Дечја недеља у школској 2024/2025. години
ПОНЕДЕЉАК
И ове школске године осмислили смо разнолике активности поводом Дечје недеље. Трудимо се да из дана у дан изналазимо различите идеје које би употпуниле наставни дан.
Дечја недеља под слоганом „ЈА САМ ДЕТЕ ИМАМ ПЛАН: ТОЛЕРАНЦИЈА И ЉУБАВ ЗА СВАКИ ДАН“ започела је у понедељак различитим спортским играма.
Искористили смо лепо време и део наставног дана потрошили за спортске активности. Загревање, истезање, упутства, организација, толеранција помогли су нам да схватимо појам и значај здравља. Показали смо да можемо, желимо, хоћемо.
УТОРАК
У уторак, 8. октобра, јутро смо започели у другачијем окружењу. Ученици старијих разреда, заједно са својим наставницама, спремали су се да у школској кухињи отпочну своје активности.
Наиме, ученици су били подељени у 5 тимова и сваки тим је имао задатак да направи неки слаткиш. Ученици су претходне недеље већ били подељени у групе, направили су куварске капе за вође својих тимова и случајним одабиром ,,извукли“ слаткиш који ће правити – кифлице, мафине, палачинке, крофнице и питу са јабукама.
Наравно, прво је уследила организација рада и подела послова, а онда су ученици уз осмех пожурили на своје радне задатке. Сви су радили предано и ентузијастично. Слаткиши су се само ређали, а ученици су уређивали и декорисали своје рукотворине.
Вредан рад су на крају оцењивали ученици млађих разреда који су ,,јестива уметничка дела“ оцењивали кроз два критеријума: укус и презентација. Изабрали смо победничку екипу која је награђена пуном кутијом слаткиша, али уз напомену да се сви заједно у петак, приликом посете Издвојеном одељењу у Милатовићима, почастимо слаткишима.
Циљ ове ,,слатке“ активности је био да ученици развијају међусобну сарадњу и толеранцију. Значај разговора и договора, поштовање и уважавање туђег мишљења, залагање и подршка само су неки од значајних елемената које смо морали да испоштујемо. Такође, толеранцију смо изразили и кроз нашу храну, јер смо се трудили да неки од слаткиша буду здравија ,,варијанта“, при чему смо користили хељдино брашно, џемове без шећера, чоколаду са стевијом…
СРЕДА
Трећи дан Дечје недеље обележен је представом "Љубавне заврзламе" коју је организовала Библиотека Општине Лучани у Гучи за ученике млађих разреда и децу припремног предшколског програма.
Радост и осмеси могли су се видети на лицима усплахирене деце. Грохотан смех и аплаузи били су упућени глумцима који су настојали да привуку пажњу најмлађој публици.
По повратку у Школу задовољно су препричавали све оно што су доживели у великој сали Културног центра.
Ученички парламент је узео учешће поводом обележавања Дечје недеље 9.10.2024.године.
Циљ ове активности је указивање ученицима на прихватање различитости, толеранцију и саосаћање са другима. Ученици су путем интернета пронашли цитате и песме које су одштампали и поделили ученицима првог и другог циклуса као и предшколцима у холу школе. Уз ову активност израђен је пано „Буди толерантан“ , и „ Поглед на толеранцију“ као подсећање на важност заједништва и дружења.
ЧЕТВРТАК
У оквиру обележавање Дечје недеље и ове године смо посетили Библиотеку општине Лучани у Гучи. Ученици старијих разреда су у пратњи својих наставница након наставе имали прилику да учествују у едукативној радионици коју су осмислиле наше дивне дугогодишње сараднице запослене у Библиотеци.
Главна тема радионице је била Толеранција. Ученици су имали задатак да дефинишу неке од кључних појмова (љубав, породица, јединство, самопоштовање, сарадња…) на основу наведених примера. Ученици су били подељени у парове и сви су учествовали у дискусији. На крају дружења сви резултати рада били су организовани у заједничку књижицу под називом – Животне вредности.
ПЕТАК
ТЕМАТСКИ ДАН
У петак, рано ујутру, 11. октобра, упутили смо се лаганом шетњом до школе у Милатовићима како бисмо са нашим малим другарима из Издвојеног одељења заједно обележили Дечју недељу.
Ученици су са својим наставницима, по доласку у Школу, предахнули и доручковали. Потом су ученици, извлачећи папириће били распоређени у 6 група како бисмо могли да реализујемо планиране радионице. Назив тематског дана је био Сарадња и толеранција.
Прва радионица је била посвећена Толеранцији. Ученици су најпре имали задатак да допуне реченицу ,,У мојој школи најчешћи облици нетолеранције су…“. Након ове уводне активности групе су користећи технику Дрво проблема, овом приликом преименовану у Дрво нетолеранције имали задатак да изаберу један од примера нетолеранције – насиље, одбацивање, вређање… а затим да представе могуће узроке и последице. Пошто су све групе изложиле свој рад, покушали смо да пронађемо решења, а сви смо се сложили да је једино решење да будемо толерантнији једни према другима и да тежимо да унапређујемо себе.
Пауза за одмор је послужила да се ученици мало разоноде у школском дворишту, а ми да припремимо нову радионицу. Тема друге радионице је била Сарадња (,,Копча на каишу“). Ученицима је прочитана кратка прича ,,Бродолом“, а задатак је био да свака група, заједнички, пронађе што више креативних идеја. На крају, изабрали смо најкреативнија решења и разговарали о процесу рада у групи, да ли су имали проблема са комуникацијом, да ли су уважили свачију идеју, да ли су неког одбацивали…
Овај Тематски дан завршили смо игром у школском дворишту чиме смо успешно обележили још једну Дечју недељу.